Bir bilgisayar programı oluşturmanın temel ilkelerini ve adımlarını sunan bu birinci düzey, genç programcıları blok programlama dünyasıyla tanıştırır. Farklı başlangıç projeleri oluşturmak için çeşitli temel araçları kullanan çocuklar, bilgisayar sisteminin temel özelliklerini öğrenir, "yazılım", "donanım", "algoritma", "program" ve "programlama ortamı" gibi kavramları öğrenir. Öğrenme ve eğlenceyi uyumlu bir şekilde birleştiren çocuklar, mantıksal düşünme yeteneklerini geliştirir. "Olaylar", "döngüler", "değişkenler" ve "koşullar" gibi temel yazılım geliştirme kavramlarının görsel programlama yoluyla temsil edilmesi, daha önce kod yazma deneyimi olmayan çocuklar için bunları kolayca anlaşılır hale getirir. Farklı programlama ortamlarının kullanımı ve çeşitli öğrenme yaklaşımlarının uygulanması, her genç programcının ilgi alanlarını keşfetmesine ve güçlü yanlarını göstermesine olanak tanır. İlk üç modülde sunulan temel kodlama kavramlarını temel alan birinci düzeydeki son modül, çocukları web programlamayla tanıştırır ve onları kendi web sayfalarını oluşturmaya yönelik ilk adımları atmaya hazırlar.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
Bu modülün girişinde çocuklara görsel (blok) programlama sunuyoruz. "Programlama ortamı"nın ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirirler ve ilk bilgisayar programlarını oluştururken onu nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Modüldeki her konu genç programcıların bilgi ve becerilerini geliştirir, böylece "olay", "koşul" ve "değişken" kullanmayı bilirler ve donanım bileşenlerini programlamak için kod yazmaya başlayabilirler.
İkinci modülün ilk iki konusu çocukları iki farklı programlama ortamında proje geliştirerek bilgilerini uygulamaya teşvik ediyor. Buna ek olarak genç programcılar yeni kavramlarla karşı karşıya kalıyor - "döngüler" ve "operatörler". Bu modülde çocuklar ilk kompleks programlarını yazarlar ve donanım bileşenlerini kullanarak programlama becerilerini daha da geliştirirler.
Modüldeki ilk iki konunun her biri büyük ölçekli bir oyun projesine ayrılmıştır. Bu projelerle çocuklar bugüne kadar edindikleri bilgileri uygulamaya koyuyorlar. Sonraki iki konu genç programcılara mantıksal düşünmeyi geliştirmek için harika bir araç haline gelen mobil uygulamalar oluşturmak için yeni bir yazılım aracı sunuyor.
Bu modül sırasında çocuklar HTML ve CSS hakkında bilgi edinir, komutların temel yapısını ve "etiket" ve "parametre" gibi terimleri öğrenir. Modülün ilk başlığında tanıdık teknolojilerden sorunsuz bir geçiş yaparak tarayıcı ve geliştirme ortamı kavramlarını tanıtıyoruz.