Herkes yazılımcı olabilir

Bir bilgisayar programı oluşturmanın temel ilkelerini ve adımlarını sunan bu birinci düzey, genç programcıları blok programlama dünyasıyla tanıştırır. Farklı başlangıç ​​projeleri oluşturmak için çeşitli temel araçları kullanan çocuklar, bilgisayar sisteminin temel özelliklerini öğrenir, "yazılım", "donanım", "algoritma", "program" ve "programlama ortamı" gibi kavramları öğrenir. Öğrenme ve eğlenceyi uyumlu bir şekilde birleştiren çocuklar, mantıksal düşünme yeteneklerini geliştirir. "Olaylar", "döngüler", "değişkenler" ve "koşullar" gibi temel yazılım geliştirme kavramlarının görsel programlama yoluyla temsil edilmesi, daha önce kod yazma deneyimi olmayan çocuklar için bunları kolayca anlaşılır hale getirir. Farklı programlama ortamlarının kullanımı ve çeşitli öğrenme yaklaşımlarının uygulanması, her genç programcının ilgi alanlarını keşfetmesine ve güçlü yanlarını göstermesine olanak tanır. İlk üç modülde sunulan temel kodlama kavramlarını temel alan birinci düzeydeki son modül, çocukları web programlamayla tanıştırır ve onları kendi web sayfalarını oluşturmaya yönelik ilk adımları atmaya hazırlar.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

css-html scratch-logo mit-app-inventor microbit

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Kod Blokları

Bu modülün girişinde çocuklara görsel (blok) programlama sunuyoruz. "Programlama ortamı"nın ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirirler ve ilk bilgisayar programlarını oluştururken onu nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Modüldeki her konu genç programcıların bilgi ve becerilerini geliştirir, böylece "olay", "koşul" ve "değişken" kullanmayı bilirler ve donanım bileşenlerini programlamak için kod yazmaya başlayabilirler.

Konular

  1. Program ve algoritma. Bilgisayarı kim yönetiyor?
  2. Her kod bloğunun bir başlangıç noktası vardır. Olaylar
  3. Dikkat! Koddaki yollar ve dönüşler. Koşullu ifadeler
  4. Gizli hazinelerin koruyucuları. Değişkenler

100 PUAN

Modül 2 - Programlar ve mikro bilgisayarlar

İkinci modülün ilk iki konusu çocukları iki farklı programlama ortamında proje geliştirerek bilgilerini uygulamaya teşvik ediyor. Buna ek olarak genç programcılar yeni kavramlarla karşı karşıya kalıyor - "döngüler" ve "operatörler". Bu modülde çocuklar ilk kompleks programlarını yazarlar ve donanım bileşenlerini kullanarak programlama becerilerini daha da geliştirirler.

Konular

  1. Koddaki Tornado. Döngüler
  2. Kod Ustaları. If-ifadeleri, Değişkenler ve Döngüler
  3. Kim Daha İyi - Daha Büyük - Daha Parlak? Operatörler
  4. Yakala yakalayabilirsen. Hata ayıklama (debugging)

100 PUAN

Modül 3 - İlk oyununu yarat. Akıllı telefonunu programla

Modüldeki ilk iki konunun her biri büyük ölçekli bir oyun projesine ayrılmıştır. Bu projelerle çocuklar bugüne kadar edindikleri bilgileri uygulamaya koyuyorlar. Sonraki iki konu genç programcılara mantıksal düşünmeyi geliştirmek için harika bir araç haline gelen mobil uygulamalar oluşturmak için yeni bir yazılım aracı sunuyor.

Konular

  1. Bir oyun oluştur! Oyun programlamanın temel kavramı. Proje I
  2. Bir oyun oluştur! Oyun programlamanın temel kavramı. Proje II
  3. Akıllı Telefonlar da kodu seviyor. Mobil uygulamalardaki olaylar ve parametreler
  4. İstediğin gibi kodla. Fonksiyonlar

100 PUAN

Modül 4 - Bu tarayıcı nedir?

Bu modül sırasında çocuklar HTML ve CSS hakkında bilgi edinir, komutların temel yapısını ve "etiket" ve "parametre" gibi terimleri öğrenir. Modülün ilk başlığında tanıdık teknolojilerden sorunsuz bir geçiş yaparak tarayıcı ve geliştirme ortamı kavramlarını tanıtıyoruz.

Konular

  1. Boş pencereden web sitesine
  2. Bilgisayar hangi dili konuşuyor?
  3. CSS kalem kullanıyor mu?
  4. Çok şey öğrendik!