Kodu ile oyun geliştirme ve tasarım

Bu seviyede çocuklar Kodu programlama ortamı ile tanışır ve kendi oyunlarını nasıl oluşturacaklarını öğrenir. Çocuklar tanıdık olan kod bloklarını kullanarak 3D oyun tasarımı ve 3D oyun programlanması prizması aracılığıyla ana programlama kavramlarını öğreneceklerdir. Bu seviyenin sonunda çocuklar kendi oyunlarını oluşturabilir ve arkadaşlarıyla paylaşıp oynayabilirler. Program hem ileri seviyedeki öğrenciler hem de yeni başlayanlar için uygundur.

Certificate

Certificates Mindhub

The student will receive certificate for each completed level.

Bonus points

500 points

Each completed module is bringing you 100 points and the full level 500 points.

Tools

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Some of the instruments and programming environments used by the students in this level.

Boards

One level = 4 Modules

Location

One module = 4 class

Time

One class = 120 minutes

Enroll

100 POINTS

Module 1 - KODU programlama ortamına giriş

Bu modülde çocuklar KODU platformuyla nasıl çalışılacağını öğrenerek ve birçok özelliğinden geçerek 3D oyun tasarımına ilk adımlarını atacaklar. Öğrendiklerini geliştirebilmek için ve hayal güçlerini KODU oyunları oluşturmak için kullanacakları sonraki modüller için bu bilgiye ihtiyaçları var. Çalışmaları boyunca KODU 3D oyun tasarım platformunun prizması aracılığıyla yeni programlama konseptlerini öğrenebilecekler. Olay tabanlı programlamanın temellerini atarak bilgilerini genişletecekler ve KODU'da değişkenlerin nasıl kullanıldığını öğrenecekler.

Topics

  1. KODU nedir? Platformla çalışmanın özellikleri
  2. Ne kadar hızlı gidebiliriz? Olaya dayalı programlama
  3. Hedef ekleme ve roket fırlatma
  4. Oyuncu 1 Oyuncu 2'ye karşı. Oyuncu ekleme ve puan toplama. Değişkenler nasıl kullanılır?

100 POINTS

Module 2 - Modern oyun tasarımı

Bu modülde karakterlerimizin rol alacağı eksiksiz ve iyi düşünülmüş bir sanal alan yaratmak için cocuklarla birlikte oyunlarımızı geliştireceğiz. Gerçek oyun tasarımcılarının ne yaptığını ve nasıl yaptıklarını öğreneceğiz. Bunu yapmak için, farklı programlama özelliklerine ve bunların nasıl uygulandıklarına bir göz atacağız. Programlamada olaylar kullanarak oyunlarımızda karakterleri konuşturmayı öğreneceğiz.

Topics

  1. Masal dünyası. Oyun tasarımcıları bunu nasıl yapıyor?
  2. Labirentin içinden geçebilir misin? Programlamadaki fonksiyonlar
  3. Hareket halindeki kameralar: Tekli ve çok oyunculu oyunlar nasıl oluşturulur?
  4. Karakterlerimiz konuşabilir mi?

100 POINTS

Module 3 - 3D oyun geliştirme

Bu modülde tasarımcıların oyunlarını nasıl planladıklarını ve planlamanın en önemli yönünün ne olduğunu anlayacağız. Karmaşık 3D alanlar yaratarak ve programlayarak tasarımcılar gibi düşünmeyi öğreneceğiz. KODU'da operatörlerin nasıl kullanılacağını öğreneceğiz. Çocuklarla birlikte yol izleme oyunlarını ve kompleks algoritmalar nasıl oluşturacağımızı öğreneceğiz. Programlamada farklı döngü türlerini nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz.

Topics

  1. Gerçek oyunlar. Operatörler
  2. Zor hedefler: Oyun zorluğunu artırma ve Path Follow. Programlamada algoritmalar
  3. Özel efektler. Programlamada döngüler
  4. Müzik ve ses efektleri

100 POINTS

Module 4 - KODU'yu artık kompleks 3D dünyalar ve karakterler oluşturmak için kullanabiliriz

Bu modülde daha kompleks projeler geliştirmeye odaklanıyoruz ve çocuklar kendi dünyalarını yaratma ve programlama fırsatı buluyor. Programın bu aşamasında çocuklar algoritmaları nasıl oluşturacaklarını ve fonksiyonları özgürce nasıl kullanacaklarını zaten biliyorlar. Ayrıca koşullu yapılar hakkında daha fazla şey öğreneceğiz. Nesne yönelimli programlamanın ne olduğunu öğreneceğiz.

Topics

  1. İki oyuncu arasında rekabet. Programlamada koşullu ifadeler
  2. Özel görev
  3. Yan Kaydırıcı Deneyimi
  4. İllüzyonlar dünyası. Bitirme projesi