Мobil uygulama gelişimi

Yeni faydalı ve ilginç programlar yaratarak blok programlama fikri üzerine inşa edilen bu seviye geleceğin programcılarına yepyeni bir mobil teknolojiler dünyasını ortaya çıkarır. Çocuklar çeşitli projeler geliştirerek, gerçek hayattaki zorluklarla ilgili mobil uygulamalar oluşturup belirli sorunları çözerken mantıksal düşünme ve bilgilerini pratikte uygulamayı öğrenirler. App Inventor platformunu kullanmaktaki amacımız çocuklara kod bloklarıyla bile çevreyi iyileştirmeye yardımcı olabilecek ve dünyanın her yerinden insanlar tarafından kullanılabilecek kompleks mobil uygulamalar oluşturmanın mümkün olduğunu göstermektir. Sağladığı araçların ve yerleşik öğelerin çeşitliliği nedeniyle, bu teknoloji hem daha önce deneyimi olmayan çocuklar hem de daha deneyimli genç geliştiriciler tarafından başarıyla kullanılabilir. Bu seviyeyi genç programcıların öğretmenle birlikte yazılım geliştirmedeki temel kavramları ve olaylar, döngüler, değişkenler, koşullu yapılar ve fonksiyonlar gibi adımları tekrar gözden geçirmeleri için alan oluşturulur. Blok programlama araçlarını kullanarak daha önce deneyimi olmayan çocukların dahi mobil uygulama geliştirme dünyasına girmeleri için kolay bir yol sunulur.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

mit-app-inventor

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - App Inventor'a giriş

İlk modül App Inventor geliştirme ortamını, özelliklerini, karakteristik tasarımını ve öğelerini tanıtır. App Inventor'un temel işlevleriyle başlıyoruz, ardından medya, ses, dönüştürücü bilgi öğeleri ve uygulamalarla hızlı iletişim kurma yollarıyla ilgili bilgileri geliştiriyoruz.

Konular

  1. App Inventor ile konuş. App Inventor ile İlk mobil uygulamalarım. Olaylar
  2. Sihir numarası. Fonksiyonlar. Sesler
  3. Ara beni. Klavye tuşlarıyla oynamak
  4. Tercüman. Dedi, Yazıldı, Bitti. Metin Kutuları ve Etiketler

100 PUAN

Modül 2 - Bir programın arkasındaki temel fikirler. Bir proje nasıl geliştirilir?

Bu modül çocuklara bilgisayar programlarının nasıl çalıştığına dair daha derin bir anlayış kazanma fırsatı veren App Inventor medya ve görselleştirme araçlarını sunmayı amaçlar. Modülün son konusu, programlama sürecinde pratik faydalarını vurgulayarak, global değişken kavramını ve koşullu yapı fikrini tanıtır.

Konular

  1. Sihir numarası. Veri depolama - nasıl değer elde edilir? Listeler ve değerler
  2. Salla beni. RGB Modeli
  3. Boya kabı. Fonksiyon parametreleri
  4. Renklerle oyna. Değişkenler

100 PUAN

Modül 3 - Rastgele kod gerçekliği. Ne zaman, nerede, ne?

Üçüncü modülde ana odak daha fazla "veri deposu" veya değişkenin nasıl eklenebileceğinin sunulması ve bilgilerin ne zaman, nasıl ve nerede depolandığının açıklanmasıdır. Modülün sonunda çocuklara programın bir sonraki modülü için sağlam bir temel sağlayan "veritabanları" ve "değer listeleri" tanıtılır.

Konular

  1. Köstebeği vur! Sayaçlar ve random sprite hareketleri
  2. Taş kağıt makas. Koşullu İfadeler
  3. Fizik Kanunları. Matematik hareket halinde. Mantıksal operatörler - Hız, Zaman, Mesafe
  4. Uzay gemileri

100 PUAN

Modül 4 - Biraz kod yazma zamanı

Programın bu aşamasında çocuklar algoritmaları nasıl oluşturacaklarını ve fonksiyonları özgürce nasıl kullanacaklarını zaten biliyorlar. Seviyenin son modülünde daha detaylı ve kompleks projelerin geliştirilmesine odaklanıyoruz. Üçüncü konuda çocuklar hatalara neden olacak ve uygulamanın düzgün çalışmasını engelleyen kod hatalarını bulmanın ve düzeltmenin yollarını araştırıyor.

Konular

  1. Paraları toplayın. Animasyonlar
  2. PhotoBoothApp. Kamera ve Kaydırıcılar
  3. Yapılacaklar listesi. Veritabanı
  4. Renk oyunu. Hata ayıklama