Bu seviyede çocuklar, Roblox Studio'nun yardımıyla engelli parkur oyunlarından arkadaşlarına meydan okuyacakları heyecan verici maceralara kadar kendi oyunlarını nasıl oluşturacaklarını öğrenirler. Çocuklar, oyun tasarımının temel kavramlarını ve Lua programlama dilini öğrenir ve şimdiye kadar çalışılan tüm temel kavramları gözden geçirerek gerçek bir programlama dili kullanır. Bu seviyenin sonunda çocuklar kendi oyunlarını oluşturabilir ve arkadaşlarıyla paylaşıp oynayabilirler. Program ileri seviye veya temel seviyelerimizi geçmiş çocuklar için uygundur.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
İlk modülde Roblox oyun programlama ortamını ve Roblox oyunlarını geliştirmek için kullanılan programlama dili Lua'yı öğreniyoruz. Roblox Studio'nun ana öğelerini tanıtacağız ve oyunumuzda nasıl öğeler oluşturulacağını öğreneceğiz. Bu modülde kendi engelli parkur oyunumuzu yaratıyoruz - oyuncu seviyenin sonuna ulaşmak için engellerden kaçınırken nesneden nesneye atlayacaktır.
İkinci modülde, oyuncunun dünyamızı keşfettiği kendi macera oyunumuzu geliştiriyoruz. Bu modülde macera oyunlarının ana unsurlarına odaklanıyoruz. Oyuncu altın kazanabilmek için haritadaki öğeleri bulacak, toplayacak ve satacaktır. Toplanan altınlarla daha fazla öğe toplamak için daha büyük bir çanta alabilecektir.
Üçüncü modülde, oyuncunun gelen engellerden kaçınması ve mümkün olduğunca uzun süre hayatta kalması gereken kendi sonsuz koşucu oyunumuzu oluşturuyoruz. Bu modülde oyundaki nesneleri programlama kodu ile oluşturacak, renklendirecek ve hareket ettireceğiz.
Dördüncü modülde kendi battle royale oyunumuzu yaratıyoruz. Bu tür oyunlarda rakipler arenada sadece bir oyuncu kalana kadar rekabet eder. Bu tür oyunlar, oyuncuları elemenin bir yolunu içerir. Sadece bir oyuncu hayatta kaldığında veya süre sona erdiğinde maç biter ve yeni bir tur başlar. Bu tür bir oyun geliştirirken farklı aşamalardan geçiyoruz: oyun planlama, tasarım, kodlama ve test etme, oyun geliştirmeleri.