Roblox oyun geliştirme

Bu seviyede çocuklar, Roblox Studio'nun yardımıyla engelli parkur oyunlarından arkadaşlarına meydan okuyacakları heyecan verici maceralara kadar kendi oyunlarını nasıl oluşturacaklarını öğrenirler. Çocuklar, oyun tasarımının temel kavramlarını ve Lua programlama dilini öğrenir ve şimdiye kadar çalışılan tüm temel kavramları gözden geçirerek gerçek bir programlama dili kullanır. Bu seviyenin sonunda çocuklar kendi oyunlarını oluşturabilir ve arkadaşlarıyla paylaşıp oynayabilirler. Program ileri seviye veya temel seviyelerimizi geçmiş çocuklar için uygundur.

Certificate

Certificates Mindhub

The student will receive certificate for each completed level.

Bonus points

500 points

Each completed module is bringing you 100 points and the full level 500 points.

Tools

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Some of the instruments and programming environments used by the students in this level.

Boards

One level = 4 Modules

Location

One module = 4 class

Time

One class = 120 minutes

Enroll

100 POINTS

Module 1 - Roblox Studio ile programlamaya giriş. Obi oyunu

İlk modülde Roblox oyun programlama ortamını ve Roblox oyunlarını geliştirmek için kullanılan programlama dili Lua'yı öğreniyoruz. Roblox Studio'nun ana öğelerini tanıtacağız ve oyunumuzda nasıl öğeler oluşturulacağını öğreneceğiz. Bu modülde kendi engelli parkur oyunumuzu yaratıyoruz - oyuncu seviyenin sonuna ulaşmak için engellerden kaçınırken nesneden nesneye atlayacaktır.

Topics

  1. Roblox Studio ve Lua'ya Giriş
  2. Roblox ile oyun oluşturma ve Lua ile programlama
  3. Karmaşık öğeler ve komutlar oluşturma
  4. Hareket etmek

100 POINTS

Module 2 - Macera Haritası

İkinci modülde, oyuncunun dünyamızı keşfettiği kendi macera oyunumuzu geliştiriyoruz. Bu modülde macera oyunlarının ana unsurlarına odaklanıyoruz. Oyuncu altın kazanabilmek için haritadaki öğeleri bulacak, toplayacak ve satacaktır. Toplanan altınlarla daha fazla öğe toplamak için daha büyük bir çanta alabilecektir.

Topics

  1. Oyunda kendi silahınızı yaratın
  2. Oyun sırasında toplanacak nesneler yaratmak
  3. Nesne toplama ve satma
  4. Satış yapmak ve geliştirmek için kendi mağazanızı oluşturun

100 POINTS

Module 3 - Sonsuz Koşucu

Üçüncü modülde, oyuncunun gelen engellerden kaçınması ve mümkün olduğunca uzun süre hayatta kalması gereken kendi sonsuz koşucu oyunumuzu oluşturuyoruz. Bu modülde oyundaki nesneleri programlama kodu ile oluşturacak, renklendirecek ve hareket ettireceğiz.

Topics

  1. Hareketli nesneler oluşturun
  2. Kod ile oluşturun
  3. Kod ile çizin
  4. Oyununuzu sonlandırın

100 POINTS

Module 4 - Battle Royale

Dördüncü modülde kendi battle royale oyunumuzu yaratıyoruz. Bu tür oyunlarda rakipler arenada sadece bir oyuncu kalana kadar rekabet eder. Bu tür oyunlar, oyuncuları elemenin bir yolunu içerir. Sadece bir oyuncu hayatta kaldığında veya süre sona erdiğinde maç biter ve yeni bir tur başlar. Bu tür bir oyun geliştirirken farklı aşamalardan geçiyoruz: oyun planlama, tasarım, kodlama ve test etme, oyun geliştirmeleri.

Topics

  1. Çok Oyunculu bir oyun oluşturun
  2. Oyuncuları kontrol etmek
  3. Oyun içinde bir zamanlayıcı oluşturun
  4. Karşılaşmanın bitişi