Bu seviye blok programlama ve programlama temelleri ile küçük programcıların ilk buluşmasıdır. Görsel programlama dünyasındaki ilk adımlarım en genç programcılarımız için giriş seviyesidir. Seviye 1'de çocuklar temel bilgisayar sistemlerinin özelliklerini, yazılım ve donanım gibi kavramları ve aralarındaki farkı öğrenirler. Çocuklara program, komut, öncelik, programlama ortamı ve algoritma kavramları tanıtılır. Bütün bunları robotların davranışlarını programlayarak ve ilginç animasyonlar yaratarak öğrenirler. Bu seviyede 8 ve 9 yaşındaki çocuklar çeşitli programlama ortamlarında ilginç oyunlar yaratırken döngüler, koşullu yapılar ve olaylarla tanışır. Bu seviyenin amacı çocukları programlama dünyasının temel kavramlarıyla tanıştırmak ve sonraki seviyelerde bu bilgileri kullanarak daha kompleks kavramlar ögrenmektir. Çocuklar tarafından kullanılan araçlar tamamen yaşlarına göre uygundur, okuma yazma bilmeleri beklenmez. Bu seviyede karakterleri programlamak için resimler şeklindeki hazır talimatlarla çalışılır. Seviyede daha iyi sonuçlar elde etmek için robotlar, özel yazılım ve donanım araçları, farklı programlama ortamları gibi farklı araçların kullanımına önem veririz. Bu şekilde çocukların dikkatini çeker, temel programlama kavramlarını anlamalarını kolaylaştırarak farklı programlama ortamlarında uygulamaları için alan hazırlarız.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
Bu modülde öğrenciler, bilgisayarların yalnızca doğru şekilde sıralanmış kesin ve net talimatları uygulayabileceğini ve beklenen bir sonuca yol açabileceğini öğrenirler.
Bu modülde öğrenciler döngüler hakkında bilgi edinirler – belirli bir kod parçasının tekrar tekrar çalıştırılması için kullanılan program yapıları. Herhangi bir talimatı belirli sayıda veya önceden belirlenmiş bir koşul karşılanana kadar tekrarlanmasına izin verirler.
Bu modülde öğrenciler ilk kez koşullu yapılarla tanışırlar. Programlarına koşullu bir ifade ekleyerek, belirtilen koşula bağlı olarak kodun farklı bir bölümünü nasıl etkinleştireceklerini öğreneceklerdir.
Bu modülde öğrencilere programlamadaki olaylar kavramı tanıtılır. Algoritmada bir olay olması, oyunlarda sprite veya robot kontrolü gibi çeşitli eylemleri gerçekleştirmemizi sağlar. Öğrenciler, robotların birbirleriyle veya oyun spritelarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini öğrenirler.