Seviye 1 - Blok programlama ile ilk karşılaşmam

Bu seviye blok programlama ve programlama temelleri ile küçük programcıların ilk buluşmasıdır. Görsel programlama dünyasındaki ilk adımlarım en genç programcılarımız için giriş seviyesidir. Seviye 1'de çocuklar temel bilgisayar sistemlerinin özelliklerini, yazılım ve donanım gibi kavramları ve aralarındaki farkı öğrenirler. Çocuklara program, komut, öncelik, programlama ortamı ve algoritma kavramları tanıtılır. Bütün bunları robotların davranışlarını programlayarak ve ilginç animasyonlar yaratarak öğrenirler. Bu seviyede 8 ve 9 yaşındaki çocuklar çeşitli programlama ortamlarında ilginç oyunlar yaratırken döngüler, koşullu yapılar ve olaylarla tanışır. Bu seviyenin amacı çocukları programlama dünyasının temel kavramlarıyla tanıştırmak ve sonraki seviyelerde bu bilgileri kullanarak daha kompleks kavramlar ögrenmektir. Çocuklar tarafından kullanılan araçlar tamamen yaşlarına göre uygundur, okuma yazma bilmeleri beklenmez. Bu seviyede karakterleri programlamak için resimler şeklindeki hazır talimatlarla çalışılır. Seviyede daha iyi sonuçlar elde etmek için robotlar, özel yazılım ve donanım araçları, farklı programlama ortamları gibi farklı araçların kullanımına önem veririz. Bu şekilde çocukların dikkatini çeker, temel programlama kavramlarını anlamalarını kolaylaştırarak farklı programlama ortamlarında uygulamaları için alan hazırlarız.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

wonder scratch-logo hopscotch sphero

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Blok programlamada temel kavramlar

Bu modülde öğrenciler, bilgisayarların yalnızca doğru şekilde sıralanmış kesin ve net talimatları uygulayabileceğini ve beklenen bir sonuca yol açabileceğini öğrenirler.  

Konular

  1. Komut ve program nedir? Komut önceliği.
  2. Bir program oluştururken eylemlerin sırası. Çeşitli interface kullanımı
  3. Temel matematik ve operatörlerin tanıtımı
  4. Proje Hazırlama 1 (8-9)

100 PUAN

Modül 2 - Tekrarlanan eylemler

Bu modülde öğrenciler döngüler hakkında bilgi edinirler – belirli bir kod parçasının tekrar tekrar çalıştırılması için kullanılan program yapıları. Herhangi bir talimatı belirli sayıda veya önceden belirlenmiş bir koşul karşılanana kadar tekrarlanmasına izin verirler.  

Konular

  1. Döngü nedir? Yineleme nedir?
  2. Sonsuz döngüler. Sayaç döngüler ve karar döngüler
  3. İç içe döngüler. Sayaç ve karar döngülerini birlikte kullanmak
  4. Proje Hazırlama 2 (8-9)

100 PUAN

Modül 3 - Dallanma. Programlamada koşullu yapılar

Bu modülde öğrenciler ilk kez koşullu yapılarla tanışırlar. Programlarına koşullu bir ifade ekleyerek, belirtilen koşula bağlı olarak kodun farklı bir bölümünü nasıl etkinleştireceklerini öğreneceklerdir.

Konular

  1. Koşul nedir? Doğru ya da yanlış (True or False)
  2. Basit koşul yapıları ve kompleks koşullar
  3. İç içe koşullar ve mantıksal operatör uygulaması
  4. Proje Hazırlama 3 (8-9)

100 PUAN

Modül 4 - Programdaki olayların tanıtımı

Bu modülde öğrencilere programlamadaki olaylar kavramı tanıtılır. Algoritmada bir olay olması, oyunlarda sprite veya robot kontrolü gibi çeşitli eylemleri gerçekleştirmemizi sağlar. Öğrenciler, robotların birbirleriyle veya oyun spritelarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini öğrenirler.

Konular

  1. Olay nedir?
  2. Olay yayınlama ve yakalama
  3. Başlatıcılar ve tüketiciler
  4. Proje Hazırlama 4 (8-9)