Bu seviye blok programlama ve programlama temelleri ile küçük programcıların ilk buluşmasıdır. Görsel programlama dünyasındaki ilk adımlarım en genç programcılarımız için giriş seviyesidir. Seviye 1'de çocuklar temel bilgisayar sistemlerinin özelliklerini, yazılım ve donanım gibi kavramları ve aralarındaki farkı öğrenirler. Çocuklara program, komut, öncelik, programlama ortamı ve algoritma kavramları tanıtılır. Bütün bunları robotların davranışlarını programlayarak ve ilginç animasyonlar yaratarak öğrenirler. Bu seviyede 10 ve 11 yaşındaki çocuklar çeşitli programlama ortamlarında ilginç oyunlar yaratırken döngüler, koşullu yapılar ve olaylarla tanışır. Bu seviyenin amacı çocukları programlama dünyasının temel kavramlarıyla tanıştırmak ve sonraki seviyelerde bu bilgileri kullanarak daha kompleks kavramlar ögretmektir. Çocuklar tarafından kullanılan araçlar tamamen yaşlarına uygundur, okuma yazma bilmeleri beklenmez. Bu seviyede karakterleri programlamak için resimler şeklindeki talimatlarla çalışılır. Seviyede daha iyi sonuçlar elde etmek için robotlar, özel yazılım ve donanım araçları, farklı programlama ortamları gibi farklı araçların kullanımına özen gösteririz. Bu şekilde çocukların dikkatini çeker, temel programlama kavramlarını anlamalarını kolaylaştırarak farklı programlama ortamlarında uygulamalarını sağlarız.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
Bu modülde öğrenciler görsel programlama dilini kullanarak programlamanın temellerini öğrenirler. Çeşitli robotların davranışlarını kontrol etmek için komutları doğru şekilde sıralayıp programlar oluştururlar. Öğrenciler çeşitli kodlama programları ile çalışırlar ve farklı oyunlar yaratır. Bu modülde öğrencilere programlamadaki olaylar tanıtılır. Algoritmada bir olay olması oyunlarda sprite kontrolü ve robot kontrolü gibi çeşitli eylemleri gerçekleştirmemizi sağlar. Öğrenciler robotların birbirleriyle veya software spriteları ile nasıl iletişim kurabileceğini öğreniyor.
Bu modülde öğrenciler değişkenlerin ne olduğunu ve değişkene nasıl değer atayacaklarını öğrenirler. Çeşitli değişken türlerini ve bunların programlamaya nasıl uygulanabileceğini öğrenirler. Çeşitli değişken türleri ve bunların programlamada nasıl uygulanabilecekleri hakkında bilgi edinirler.
Bu modülde öğrenciler belirli bir kod parçasının tekrar tekrar yürütülmesine izin veren program yapıları olan döngüler hakkında bilgi edinirler. Öğrenciler döngü türleri arasındaki farkları inceler. Soyutlama ve yineleme kavramlarıyla tanışırlar ve yeni bilgileri daha kompleks oyunların ve robot projelerinin programlanmasında uygularlar.
Bu modülde öğrenciler programlamada koşullu yapıların özü ve rolü hakkında bilgi edinirler - algoritmanın dallanmasına izin veren yapılar. Öğrenciler koşul operatörü ekleyerek kodun farklı bir bölümünü nasıl etkinleştireceklerini öğrenirler. Öğrenciler bilgilerini genişletir ve bir koşulun içinde başka bir koşul içerebileceğini öğrenir.