Seviye 1 - Bloklarla kod yazıyorum ve oyunlar oluşturuyorum

Bu seviye blok programlama ve programlama temelleri ile küçük programcıların ilk buluşmasıdır. Görsel programlama dünyasındaki ilk adımlarım en genç programcılarımız için giriş seviyesidir. Seviye 1'de çocuklar temel bilgisayar sistemlerinin özelliklerini, yazılım ve donanım gibi kavramları ve aralarındaki farkı öğrenirler. Çocuklara program, komut, öncelik, programlama ortamı ve algoritma kavramları tanıtılır. Bütün bunları robotların davranışlarını programlayarak ve ilginç animasyonlar yaratarak öğrenirler. Bu seviyede 10 ve 11 yaşındaki çocuklar çeşitli programlama ortamlarında ilginç oyunlar yaratırken döngüler, koşullu yapılar ve olaylarla tanışır. Bu seviyenin amacı çocukları programlama dünyasının temel kavramlarıyla tanıştırmak ve sonraki seviyelerde bu bilgileri kullanarak daha kompleks kavramlar ögretmektir. Çocuklar tarafından kullanılan araçlar tamamen yaşlarına uygundur, okuma yazma bilmeleri beklenmez. Bu seviyede karakterleri programlamak için resimler şeklindeki talimatlarla çalışılır. Seviyede daha iyi sonuçlar elde etmek için robotlar, özel yazılım ve donanım araçları, farklı programlama ortamları gibi farklı araçların kullanımına özen gösteririz. Bu şekilde çocukların dikkatini çeker, temel programlama kavramlarını anlamalarını kolaylaştırarak farklı programlama ortamlarında uygulamalarını sağlarız.

Certificate

Certificates Mindhub

The student will receive certificate for each completed level.

Bonus points

500 points

Each completed module is bringing you 100 points and the full level 500 points.

Tools

tynker scratch-logo hopscotch sphero

Some of the instruments and programming environments used by the students in this level.

Boards

One level = 4 Modules

Location

One module = 4 class

Time

One class = 120 minutes

Enroll

100 POINTS

Module 1 - Görsel bir dille programlamaya giriş

Bu modülde öğrenciler görsel programlama dilini kullanarak programlamanın temellerini öğrenirler. Çeşitli robotların davranışlarını kontrol etmek için komutları doğru şekilde sıralayıp programlar oluştururlar. Öğrenciler çeşitli kodlama programları ile çalışırlar ve farklı oyunlar yaratır. Bu modülde öğrencilere programlamadaki olaylar tanıtılır. Algoritmada bir olay olması oyunlarda sprite kontrolü ve robot kontrolü gibi çeşitli eylemleri gerçekleştirmemizi sağlar. Öğrenciler robotların birbirleriyle veya software spriteları ile nasıl iletişim kurabileceğini öğreniyor.

Topics

  1. Program nedir? Blok programlamanın özü. Komut önceliği
  2. Çeşitli programlama interface tanıtımı. Temel matematik, koordinat sisteminin tanıtımı
  3. Olayların tanımı ve uygulanması
  4. Olay yayınlama ve yakalama. Başlatıcılar ve tüketiciler. Proje Hazırlama.

100 POINTS

Module 2 - Değişkenlere giriş

Bu modülde öğrenciler değişkenlerin ne olduğunu ve değişkene nasıl değer atayacaklarını öğrenirler. Çeşitli değişken türlerini ve bunların programlamaya nasıl uygulanabileceğini öğrenirler. Çeşitli değişken türleri ve bunların programlamada nasıl uygulanabilecekleri hakkında bilgi edinirler.

Topics

  1. Değişken nedir? Değişkene değer atamak.
  2. Sabitler (constants) nedir? Değişken türleri.
  3. Literal nedir?
  4. Kod okuma ve hata ayıklama (debugging). Proje hazırlama.

100 POINTS

Module 3 - Tekrarlanan eylemler. Programlamada döngülere giriş

Bu modülde öğrenciler belirli bir kod parçasının tekrar tekrar yürütülmesine izin veren program yapıları olan döngüler hakkında bilgi edinirler. Öğrenciler döngü türleri arasındaki farkları inceler. Soyutlama ve yineleme kavramlarıyla tanışırlar ve yeni bilgileri daha kompleks oyunların ve robot projelerinin programlanmasında uygularlar.

Topics

  1. Döngü nedir? Döngü yapıları.
  2. Döngü türleri ve uygulamaları.
  3. Birden fazla döngü ile çalışma. İç içe döngüler.
  4. Kompleks döngüler. Kompleks döngülerde öncelik. Proje hazırlama.

100 POINTS

Module 4 - Koşullu yapılar aracılığıyla program dallandırma

Bu modülde öğrenciler programlamada koşullu yapıların özü ve rolü hakkında bilgi edinirler - algoritmanın dallanmasına izin veren yapılar. Öğrenciler koşul operatörü ekleyerek kodun farklı bir bölümünü nasıl etkinleştireceklerini öğrenirler. Öğrenciler bilgilerini genişletir ve bir koşulun içinde başka bir koşul içerebileceğini öğrenir.  

Topics

  1. Koşullu İfadeler
  2. Komleks Koşullu İfadeler. Birden fazla koşul ile çalışmak.
  3. İç içe koşul ifadeleri
  4. Koşullu algoritma. Koşullarla çalışırken komut önceliği. Proje hazırlama.