Görsel programlama dünyasındaki ilk adımlarım, en genç programcılarımız için giriş seviyesidir. 6 ve 7 yaşındaki çocukların programlama dünyası ile ilk buluşmasıdır. Seviye 1' de çocuklar temel bilgisayar sistemlerinin özelliklerini, yazılım ve donanım gibi kavramları ve aralarındaki farkı öğrenirler. Çocuklara program, komut, öncelik, programlama ortamı ve algoritma kavramları tanıtılır. Bütün bunları robotların davranışlarını programlayarak ve ilginç animasyonlar yaratarak öğrenirler. Bu seviyede 6 ve 7 yaşındaki çocuklar çeşitli programlama ortamlarında ilginç oyunlar yaratırken döngüler, koşullu yapılar ve olaylarla tanışır. Bu seviyenin amacı çocukları programlama dünyasının temel kavramlarıyla tanıştırmak ve sonraki seviyelerde bu bilgileri kullanarak daha kompleks kavramlar ögretmektir. Çocuklar tarafından kullanılan araçlar tamamen yaşlarına göre uygundur, okuma yazma bilmeleri dahi beklenmez. Bu seviyede karakterleri programlamak için resim şeklindeki talimatlarla çalışırız. Seviyede daha iyi sonuçlar elde etmek için robotlar, özel yazılım ve donanım araçları, farklı programlama ortamları gibi farklı araçları kullanırız. Bu şekilde çocukların dikkatini çekerek, temel programlama kavramlarını anlamalarını kolaylaştırır ve farklı programlama ortamlarında uygulamalarını sağlarız.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
Bu modülde öğrencilere programlama dünyası tanıtılır. Öğrenciler bir programın neyden yapıldığını ve farklı türde talimatlar uygulayarak robotların ve oyun karakterlerinin davranışlarını nasıl kontrol edebileceğini öğrenirler. Bu modülde öğrenciler talimatları mantıksal bir sırayla düzenlemenin, istenen sonuca ulaşılmasına yol açan kesin ve net komutlardan oluşan programlar oluşturmalarına nasıl olanak sağladığını anlayacaklardır.
Bu modülde öğrenciler, algoritmalarına koşullu yapıları dahil ederek bilgilerini genişletirler. Bir koşul operatörü kullanarak öğrenciler kodun belirli bir bölümünün nasıl etkinleştirilebileceğini öğreneceklerdir. Bu modülde öğrencilere programlamadaki döngüler tanıtılır - kodun bir parçasını veya kodun tamamını tekrar etmemize izin veren yapılar. Döngüleri kullanarak bir programı optimize edebilir ve döngüyü sonlandıran bir olay gibi çeşitli koşullu ifadeler ekleyebiliriz.
Bu modülde öğrenciler, algoritmalarına koşullu yapıları dahil ederek bilgilerini genişletirler. Bir koşul operatörü kullanarak öğrenciler kodun belirli bir bölümünün nasıl etkinleştirilebileceğini öğreneceklerdir.
Bu modülde öğrencilere programlamadaki olaylar kavramı tanıtılır. Algoritmada bir olay olması, oyunlarda sprite veya robot kontrolü gibi çeşitli eylemleri gerçekleştirmemizi sağlar. Öğrenciler, robotların birbirleriyle veya oyun spritelarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini öğrenirler.