Seviye 2 - Çeşitli IDE'lerde kod yazıyorum ve oyunlar oluşturuyorum

“Çeşitli IDE'lerde kod yazıyorum ve oyunlar oluşturuyorum” seviyesi geçen seviyede öğrenilen materyalin pratik uygulamasını, kompleks algoritmalar oluşturmayı ve değişkenler hakkındaki bilgileri yükseltmeyi içerir. Bu seviyede çocuklar kompleks oyunlar oluşturarak bilgilerini test etme şansına sahiptir. Çocuklar birden fazla değişkenle çalışmayı ve oyunlarında neye ihtiyaç duyduklarına bağlı olarak kendi değişken türlerini seçerler. Bu seviyede çocuklar ayrıca hazır bir kodun nasıl okunacağını ve nasıl düzeltileceğini de öğrenirler. 6 ve 7 yaşlarındaki çocukların kodladıkları programın uygulamasını ve bir veya daha fazla talimatı değiştirerek programın nasıl değiştiğini hemen görmeleri çok önemli olduğu için programlama ortamlarının ve donanım araçlarının çeşitliliğine önem veririz.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Algoritma oluşturma ve basitleştirme

Şimdiye kadar modüllerden gelen kompleks algoritmalardaki talimatları optimize ederek, öğrenciler programlarını nasıl basitleştireceklerini öğrenirler. Bu modülde projeler hazırlarlar ve algoritma ve program oluşturma becerilerini uygularlar.  

Konular

  1. Algoritma nedir?
  2. Algoritma oluşturma
  3. Algoritma basitleştirme
  4. Proje Hazırlama 5 (8-9)

100 PUAN

Modül 2 - Döngüler, koşullar ve olaylar içeren algoritmalar

Bu modüldeki odak noktası, çocukların koşullu yapıları en iyi şekilde nasıl kullanacaklarını ve farklı türdeki döngüleri nasıl dönüştüreceklerini düşünmeleri olacaktır. Geliştirdikleri becerileri daha kompleks oyunlar ve programlar oluşturmak için kullanacaklardır.

Konular

  1. Kompleks algoritmalarda eylemlerin önceliği. Bir algoritmada koşulların ve döngülerin kullanımı
  2. Kompleks algoritmalar
  3. Kompleks algoritmalar oluştururken hata düzeltme.
  4. Proje Hazırlama 6 (8-9)

100 PUAN

Modül 3 - Değişkenlerim nerede (Variables)

Bu modül çocukları değişken kavramıyla tanıştıracaktır. Bir değişkene başlangıç değerinin nasıl atanacağını ve çalışma sürecinde nasıl değiştirileceğini öğreneceklerdir. Farklı değişken türlerini ve bunları farklı programlama ortamlarında nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.

Konular

  1. Değişken Nedir? Tanımlama ve uygulama
  2. Değişken türü ve değeri
  3. Veri Tipleri
  4. Proje Hazırlama 7 (8-9)

100 PUAN

Modül 4 - Proje modülü

Bu proje modülünde çocuklar robot projeleri geliştirecek ve oyunlar oluşturacaklar. Ayrıca, uluslararası programlama yarışmalarından çeşitli ilginç görevler gerçekleştirerek öğrendikleri her şeyi uygulama fırsatına sahip olacaklar.

Konular

  1. Donanım ve yazılım nesnesi arasındaki etkileşimi içeren bir projenin hazırlanması
  2. Proje Hazırlama - olaylar uygulaması ile interaktif bir oyun
  3. Bir programlama yarışmasından robot projesinin uygulanması
  4. Kendi fikriyle proje oluşturma ve sunum