Seviye 2 - Gelişmiş programlama

Bu seviye küçük programcılara çeşitli ortamlarda blok programlamayı kullanarak fonksiyonlar ve prosedürler kavramını tanıtır. İnteraktif oyunlar, robotlar ve Micro:bit panoları programlayarak değişkenlerle çalışma becerilerini güçlendirirler.

Certificate

Certificates Mindhub

The student will receive certificate for each completed level.

Bonus points

500 points

Each completed module is bringing you 100 points and the full level 500 points.

Tools

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Some of the instruments and programming environments used by the students in this level.

Boards

One level = 5 Modules

Location

One module = 4 class

Time

One class = 120 minutes

Enroll

100 POINTS

Module 1 - Programlamada operatörlere giriş

Bu modülde öğrenciler operatörlerin özünü ve onların kullanışını öğrenirler. Programlamada oynadıkları rolü ve programlarını daha iyi hale getirmek için operatörleri doğru şekilde nasıl kullanacaklarını incelerler. Öğrenciler birden fazla operatör içeren bir algoritma oluşturmayı öğrenirler.  

Topics

  1. Programlamada operatörlerin tanıtımı
  2. Operatörler ve işlenenler
  3. Operatör türleri
  4. Birden çok operatörle çalışma. Proje hazırlama.

100 POINTS

Module 2 - Algoritma oluşturma ve optimize etme

Bu modülde öğrencilere algoritma kavramı daha ayrıntılı olarak tanıtılır. Koşullar ve döngüler içeren kompleks projeler oluştururlar. Kompleks program oluşturduğumuzda beklediğimiz sonuca ulaşmamızı engelleyebilecek tüm senaryoları hesaba katmamız gerekir. Bu modülde öğrenciler problem çözme ve  hata bulma becerileri üzerinde çalışırlar.

Topics

  1. Algoritma nedir? Algoritma oluşturma.
  2. Kompleks algoritmalarda eylemlerin önceliği. Bir algoritmada koşulların ve döngülerin kullanımı
  3. Kompleks algoritmalar oluştururken hata düzeltme
  4. Kompleks algoritmalar kullanarak proje hazırlama.

100 POINTS

Module 3 - Programda prosedür ve fonksiyonların uygulanması

Bu modülde çocuklar öğrendikleri her şeyi çeşitli ve ilginç programlarda uygulayacaklar. Bir fonksiyona parametre nasıl geçireceklerini ve  fonksiyonu nasıl çağıracaklarını öğrenecekler. Prosedür içeren kompleks programlar oluşturatak çeşitli robotların davranışlarını kontrol edecekler.  

Topics

  1. Prosedür nedir?
  2. Fonksiyonlar. Fonksiyonların uygulanması.
  3. Fonksiyon oluştururken komutların önceliği. Fonksiyon değeri
  4. Birden çok fonksiyonla algoritma oluşturma. Proje hazırlama.

100 POINTS

Module 4 - Bir göreve kompleks çözüm hazırlama

Bu modülde çocuklar kendi başlarına çözüm bulması gereken  problemlerle karşı karşıya kalacaklardır. Modülde uluslararası robot programlama yarışmalarından görevlerin ve dünyaca ünlü oyunların rekreasyonu ile ilgili programlar içerir Onlarla birlikte çocuklar potansiyellerini ortaya koyabilecek ve tüm fikirlerini dijital programlama ortamlarında uygulamaya çalışacaklardır.

Topics

  1. Tüm karakterler için tek değişkenli ve her karakter için farklı değişkenli kullanarak oyun oluşturma
  2. Birden fazla robotu içeren etkileşim projesi hazırlama
  3. Uluslararası programlama yarışmasından robotik proje çalısması
  4. Kendi fikriyle proje oluşturma ve sunum

100 POINTS

Module 5 - Събития в програмирането

В този модул децата ще се запознаят със събитията в програмирането. Участието им в алгоритъма ни позволява да включим различен вход в програмата, например за управление на герои в игрите или роботите. Ще научим още как роботите могат да комуникират помежду си или със софтуерен герой.

Topics

  1. Olayların tanımı ve uygulanması
  2. "Хвърляне" и "хващане" на събития (комуникация между обекти)
  3. Инициатори. Консуматори
  4. Изготвяне на проект Senior 6