Seviye 2 - Kod bloklarıyla programlamayı öğreniyorum

İkinci seviye, birinci seviyeyi geçmiş ve program oluştururken koşullu yapıları, döngüleri ve olayları anlayan ve uygulayabilen çocuklar için uygundur. Bu seviyenin amacı doğrultusunda, çocukların farklı programlama ortamlarında deneyim sahibi olması gerekir. 2. seviyede çocuklar, edindikleri becerileri iç içe geçmiş tekrarlar, koşullar ve karmaşık koşullu yapılar içeren daha karmaşık programlar oluşturmada uygulama, programlama dünyasına girme ve değişkenleri tanıma fırsatına sahip olurlar. Bu seviye, önceden programlama bilgisine sahip olan ve robotların davranışını programlamak ve oyunlar oluşturmak için daha karmaşık programlar oluşturmak üzere bilgi ve beceri kazanmak amacıyla öğrendiklerini yükseltmek isteyen çocuklar için uygundur. Küçükler için Seviye 2, çocukların zaten metin talimatlarıyla çalıştığı yeni programlama ortamlarının kullanımını içerir. Maksimum sonuçlara ulaşmak için, her gruptaki mentörler, resimler ve metin kullanarak talimatlar arasında özel bir bağlantı kurar. Bu seviyedeki müfredat, 1. seviyeden bilinenler ve tabii ki yeni olanlar da dahil olmak üzere çeşitli robotların kullanımını içerir. 2. seviyede, ek programlama ortamlarıyla çalışmalarına ve metin yönergeleriyle çalışmaya daha fazla odaklanmalarına yardımcı olmak için çocukların bilgileri derinleştirilir.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

wonder scratch-logo hopscotch sphero

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Tekrarlanan yinelemeler

Bu modülde, çocuklar iç içe tekrarları kullanarak döngü bilgilerini genişletecekler. Öğrenciler dış döngünün her yinelemesinin, iç döngünün tam bir dönüşüne nasıl karşılık geldiğini anlayacaklardır. Çocuklar programlamada döngüleri ve koşulluları inceleyerek komlpeks algoritmalar oluşturur ve bunları oyunlardaki karakterlere ve robotlara uygular. Öğrenciler, çeşitli döngüler ve koşullar içeren daha karmaşık algoritmalar oluşturarak, bir programdaki öncelikleri ve koddaki hataları nasıl düzelteceklerini öğrenirler.

Konular

  1. Yineleme nedir?
  2. Farklı döngü türlerini bir arada kullanmak
  3. Kompleks yinelemelerde öncelik
  4. Proje Hazırlama 5 (6-7)

100 PUAN

Modül 2 - Programlamada kompleks koşullar

Bu modülde öğrenciler, programda birden fazla koşullu yapı içeren oyun oluşturarak ve robot davranışını programlayarak şimdiye kadar öğrendiklerini uygularlar. Öğrenciler, 'else' anahtar kelimesinin programa nasıl bir dal ekleyebileceğini öğrenirler.

Konular

  1. If-then-else koşullu İfade. Ne zaman kullanılır?
  2. Komut bölümü - Komutlar ne zaman 'else' içine eklenir?
  3. Birden fazla koşul ile çalışmak
  4. Proje Hazırlama 6 (6-7)

100 PUAN

Modül 3 - Iç içe koşullar

Bu modülde çocuklar bir koşullu  kendi içinde başka bir koşullu nasıl içerebileceğini öğrenerek bilgilerini geliştireceklerdir. Bu modüldeki çalışma öğrencilerin koşullu talimatların pratik kullanışını anlamalarına yardımcı olacaktır.  

Konular

  1. Koşulları optimize etme ve test etme
  2. Programda birden fazla koşul kullanmak
  3. Koşul önceligi
  4. Proje Hazırlama 7 (6-7)

100 PUAN

Modül 4 - Değişkenlere giriş

Bu modülde öğrenciler değişkenlerin ne olduğunu ve değişkene nasıl değer atanacağını öğrenirler. Çeşitli değişken türleri ve bunların programlamaya nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi edineceklerdir.

Konular

  1. Değişken Nedir?
  2. Değişkenler programın bir parçası olarak
  3. Değişken türleri
  4. Proje Hazırlama