Seviye 3 - Ben bir oyun yaratıcısı ve robot programcısıyım

“Ben bir oyun yaratıcısı ve robot programcısıyım” seviyesi ilk 2 seviyede öğrenilen materyalin pratik uygulamasını, kompleks algoritmalar oluşturmayı ve değişkenler hakkındaki bilgileri yükseltmeyi içerir. Bu seviyede çocuklar kompleks oyunlar oluşturarak bilgilerini test etme şansına sahiptir. Çocuklar birden fazla değişkenle çalışmayı ve oyunlarında neye ihtiyaç duyduklarına bağlı olarak kendi değişken türlerini seçerler. Bu seviyede çocuklar ayrıca hazır bir kodun nasıl okunacağını ve nasıl düzeltileceğini de öğrenirler. 6 ve 7 yaşlarındaki çocukların kodladıkları programın uygulaması ve bir veya daha fazla talimatı değiştirerek programın nasıl değiştiğini hemen görmeleri çok önemli olduğu için programlama ortamlarının ve donanım araçlarının çeşitliliği genişletilrek ilerlenir.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

wonder scratch-logo hopscotch tynker

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Algoritmalar ve algoritma basitleştirilmesi

Bu modülde çocuklar, bir programcının en önemli becerilerinden birini geliştirecek - kompleks algoritmaları nasıl optimize edebileceğini öğreneceklerdir.

Konular

  1. Algoritma nedir? (6-7)
  2. Algoritma oluşturma (6-7)
  3. Algoritma basitleştirmesine giriş
  4. Proje Hazırlama 9 (6-7)

100 PUAN

Modül 2 - Döngüler ve koşullar içeren algoritmalar

Kompleks bir program oluştururken, istenen hedefe ulaşılmasını engelleyebilecek birçok olası durumu hesaba katmalıyız. Buradaki odak, çocukların koşullu yapıları en iyi şekilde nasıl kullanacaklarını ve farklı döngü türlerini nasıl dönüştüreceklerini düşünmeleri olacaktır.

Konular

  1. Kompleks algoritmalarda eylemlerin önceliği
  2. Komleks algoritmalar oluşturmak
  3. Kompleks algoritmalar oluştururken hata düzeltme
  4. Proje Hazırlama 10 (6-7)

100 PUAN

Modül 3 - Değişkenlerin uygulanması

Çocuklar artık değişkenlerle tanıştırıldığına göre, değişkenlere çeşitli değerler atama konusundaki bilgilerini geliştireceklerdir. Belirli bir oyun için ne kadar gerekli olduklarına bağlı olarak program birden fazla değişken içerebilir.

Konular

  1. Değişken değerleri. Değişkenlere değer atamak
  2. Değişkenler basit bir algoritmanın parçası olarak
  3. Birden fazla değişkenle çalışmak
  4. Proje Hazırlama

100 PUAN

Modül 4 - Robot davranış projelerinin programlanması

Farklı robotların davranışlarını kodlayacağımız çeşitli projeler de dahil olmak üzere öğrenilen her şeyi tek bir ilginç modülde uygulayalım. Üstelik bu modülde, eğlenceli ve interaktif oyunlar oluşturmak için edindiğimiz tüm bilgileri bir araya getireceğiz.

Konular

  1. Uluslararası programlama yarışmasından görevleri tamamlama
  2. Birden fazla robot ile koşullu ifade içeren proje hazırlanması
  3. Döngüler ve koşullar içeren proje hazırlanışı
  4. Proje Hazırlama 12 (6-7)