“Ben bir oyun yaratıcısı ve robot programcısıyım” seviyesi ilk 2 seviyede öğrenilen materyalin pratik uygulamasını, kompleks algoritmalar oluşturmayı ve değişkenler hakkındaki bilgileri yükseltmeyi içerir. Bu seviyede çocuklar kompleks oyunlar oluşturarak bilgilerini test etme şansına sahiptir. Çocuklar birden fazla değişkenle çalışmayı ve oyunlarında neye ihtiyaç duyduklarına bağlı olarak kendi değişken türlerini seçerler. Bu seviyede çocuklar ayrıca hazır bir kodun nasıl okunacağını ve nasıl düzeltileceğini de öğrenirler. 6 ve 7 yaşlarındaki çocukların kodladıkları programın uygulaması ve bir veya daha fazla talimatı değiştirerek programın nasıl değiştiğini hemen görmeleri çok önemli olduğu için programlama ortamlarının ve donanım araçlarının çeşitliliği genişletilrek ilerlenir.
Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.
500 puan
Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.
Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.
Bu modülde çocuklar, bir programcının en önemli becerilerinden birini geliştirecek - kompleks algoritmaları nasıl optimize edebileceğini öğreneceklerdir.
Kompleks bir program oluştururken, istenen hedefe ulaşılmasını engelleyebilecek birçok olası durumu hesaba katmalıyız. Buradaki odak, çocukların koşullu yapıları en iyi şekilde nasıl kullanacaklarını ve farklı döngü türlerini nasıl dönüştüreceklerini düşünmeleri olacaktır.
Çocuklar artık değişkenlerle tanıştırıldığına göre, değişkenlere çeşitli değerler atama konusundaki bilgilerini geliştireceklerdir. Belirli bir oyun için ne kadar gerekli olduklarına bağlı olarak program birden fazla değişken içerebilir.
Farklı robotların davranışlarını kodlayacağımız çeşitli projeler de dahil olmak üzere öğrenilen her şeyi tek bir ilginç modülde uygulayalım. Üstelik bu modülde, eğlenceli ve interaktif oyunlar oluşturmak için edindiğimiz tüm bilgileri bir araya getireceğiz.