Seviye 3 - Gelişmiş programlama

Bu seviye küçük programcılara çeşitli ortamlarda blok programlamayı kullanarak fonksiyonlar ve prosedürler kavramını tanıtır. İnteraktif oyunlar, robotlar ve Micro:bit panoları programlayarak değişkenlerle çalışma becerilerini güçlendirirler.

Sertifika

Certificates Mindhub

Öğrenci tamamladığı her seviye için sertifika alacaktır.

Bonus puanlar

500 puan

Tamamlanan her modül size 100 puan ve tam seviye 500 puan getiriyor.

Araçlar

sphero scratch-logo tynker microbit

Bu seviyede öğrencilerin kullandığı bazı araçlar ve programlama ortamları.

Boards

Bir seviye = 4 Modül

Location

Bir modül = 4 Sınıf

Time

Bir sınıf = 120 dakika

Kaydol

100 PUAN

Modül 1 - Değişkenlerle çalışma

Değişkenleri ve bunların katılımının programımızı nasıl değiştirdiğini öğrendikten sonra, bu modülde çocuklar, onlarla çalışma bilgilerini genişletecek ve onlara nasıl değer atayacaklarını öğrenecekler. Programlarını birden fazla değişkenle tamamlayacak, ilginç robot projeleri geliştirecek ve eğlenceli oyunlar yaratacaklar.

Konular

  1. Değişken değerleri. Değişkenlere değer atamak
  2. Listelere giriş
  3. Birden fazla değişkenle çalışmak
  4. Proje Hazırlama 9 (8-9)

100 PUAN

Modül 2 - Programdaki Operatörler

Operatörleri tanıyarak çocuklar her birinin programdaki verileri nasıl etkilediğini anlama fırsatına sahip olacaklar. Ayrıca işlenenlerin ne olduğunu ve programlama kodunda neden önemli bir rolleri olduğunu anlayacaklardır.

Konular

  1. Operatör nedir?
  2. İşlenenler nedir? Operatör türleri
  3. Literal nedir? Değişkenlere değer atamak
  4. Proje Hazırlama

100 PUAN

Modül 3 - Prosedürler ve fonksiyonlar - tanıtım ve uygulanma

Bu modülde, çocuklar prosedürler ve fonksiyonlar hakkında bilgi edinerek bilgilerini tamamlayacaklardır. Ne için kullanıldıklarını ve farklı sayıda talimat içeren bir program oluşturma fonksiyonların nasıl optimize edileceğini öğreneceklerdir.

Konular

  1. Prosedür nedir?
  2. Fonksiyonlar. Fonksiyonların uygulanması.
  3. Bir fonksiyon oluştururken komutların önceliği.
  4. Proje Hazırlama

100 PUAN

Modül 4 - Pratik modül - edinilen bilgilerin uygulanması

Donanım ve yazılım nesneleri arasındaki etkileşimi içeren kompleks bir program oluşturarak bilgilerini gelişleteceklerdir. Uluslararası programlama yarışmasından robotik  görevlerini tamamlayacaklar.

Konular

  1. 3D efektlerle proje hazırlama
  2. Birden fazla fonksiyon içeren kompleks proje çalışması
  3. Tüm karakterler için tek değişkenli ve her karakter için farklı değişkenli kullanarak oyun oluşturma
  4. Uluslararası bir programlama yarışmasından robotik görev çalışması